Ny online identitet til Dankort.dk

Nets ønskede at give Dankort sin egen online identitet med et enkelt og brugervenligt produktsite, hvor private og erhvervsdrivende nemt kunne finde alle deres informationer samlet.

Udfordring

Dankort er efterhånden en del af de fleste danskeres bevidsthed, men de færreste tænker automatisk på Nets når de tænker på deres Dankort. Netop derfor ønskede Nets at give Dankort sin egen online identitet med et enkelt og brugervenligt produktsite, hvor private og erhvervsdrivende kunne finde alle deres informationer samlet. Udfordringen var at skabe en stærk visuel identitet til sitet samt at håndtere den store mængde information, der allerede eksisterede på www.nets.eu.

Løsning

Nets valgte Itera til løsning af opgaven. Iteras team har skabt en løsning med fokus på slutbrugerens og redaktørernes oplevelse med en klar visuel identitet, der afspejler Dankorts, i forvejen, stærke brand.

Løsningen er udviklet i SharePoint i tæt samarbejde med Nets og Itera har bl.a. stået for: Rådgivning, projektledelse, udvikling, test og deployment, mens Dankorts reklamebureau stod for det grundlæggende design. Efter endt udvikling har Itera undervist de kommende redaktører, så der fortsat vil komme endnu mere dynamik og frisk indhold på sitet.

Resultat

Dankort.dk har fået sit eget selvstændige produktsite og gik fra at være nogle informationstunge undersider på www.nets.eu til at blive et rent, enkelt og brugervenligt site med en stærk visuel identitet. Private og erhvervsdrivende kan nu nemt finde de informationer de søger og redaktører har fået en enkel forfatteroplevelse. Sitet håndterer let og overskueligt den voksende mængde indhold og løsningen har gjort det let at tilføje og redigere indhold, så sitet altid holdes opdateret og relevant.

Dankort.dk er naturligvis responsivt i sin udformning og understøtter de mest gængse enheder og skærmformater.

Efter færdiggørelsen af projektet fortsætter Itera med at yde løbende støtte på Dankort.dk

Itera - Make a difference